Martha Bielska

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

V týchto dňoch je tu móda okrem titulku nenapísať nič...

... ale vôbec nič...

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

V týchto dňoch je tu móda okrem titulku nenapísať nič, ale vôbec nič... zmysluplné. Nepridám sa k tejto módnej vlne. Až taká moderná nemusím byť.

Predstavte, že by ste si kúpili časopis v igelite, ktorý by sľuboval nejaký obsah.  A v ňom okrem titulkov iba prázdne aj keď očíslované strany...  Prečo nenapísať čosi... len tak... Ako sa máme, ako sa nám darí, alebo aj nedarí... Nie preto, že musíme... to je to fantastické, že my vôbec nemusíme.

Ale nemusíme ani naťahovať iných... Hrať sa na mačku vo vreci... Kedysi boli také obálky za dve kačky pri kolotočoch... Už to stojí podstatne viac a v malých meštekoch je ukrytá nejaká bižutéria, korálky alebo malé figúrky... Niečo ako kinder vajce...

Tak to skúste prehodnotiť a zastaviť... Komu to prospieva? Vám? Chcete oplácať tou istou mincou alebo byť  škodoradostní? To je práve to. Nerobme to, čo kritizujeme u iných... Však si ich výstrelky nemusíme všímať...

Potešte radšej úprimnými slovami, pekným príbehom alebo básňou. To sa cení viac. Keď už ste si tento priestor "prenajali", tak sa ho snažte aj využiť... v súlade s podmienkami. Predmet činnosti by sa nemal meniť bez ohlásenia :-)))      


O čom práve premýšľam | stály odkaz

Komentáre

  1. Marti,
    súhlasím, ale rada mám aj aforizmy, vtipné poučné, no klikať si pre dve slová odpovede, neviem, možno to niekoho baví ale zopár citátov, či aforizmov súhrnne napísaných napríklad k jednej téme by ma z času na čas aj potešilo, sama, si len tak vytváram sbvoje aforizmy a niektoré považujem aj za celkom vtipné, no každý máme právo si robiť na svojom políčku tú svoju predstavu, takže ma nejako netrápi, že niekto si tam dá dve slová a iný zase dvadsaťtisíc, len keď mi to tu mrzne a vypisuje stránku nelze najít a také, som nervózna, pá, poli
    publikované: 15.09.2008 18:41:26 | autor: poludnica (e-mail, web, autorizovaný)
  2. meštek..
    publikované: 15.09.2008 18:47:26 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  3. mozno len moda, mozno
    len spozorovany najjednoduchsi sposob, ako zaujat...
    zaujat niecim, to da namahu. a v mode zacina byt obdivovany bezpracny zisk. az sa vzhliada k nemu: booze, ten je ale sikovny! ta je ale prefikana! to bol ale napad!
    ano, u prveho to bol napad. ostatni su len plagiatori.
    publikované: 15.09.2008 18:50:06 | autor: lupa (e-mail, web, autorizovaný)
  4. alebo taky miesok...
    tak ten moze byt na vselico :))
    publikované: 15.09.2008 18:52:38 | autor: yossarian (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Poli...
    dúfam, že som bola správne pochopená... nechcem nikomu radiť... iba vyslovujem svoj názor... a s tými citátmi či aforizmami si sa strefila aj do môjho vkusu... :-))
    publikované: 15.09.2008 18:52:49 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  6. este cosi
    su to koralky a je to vajce :)
    publikované: 15.09.2008 18:54:04 | autor: lupa (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Believ... a vieš,
    že som to pôvodne mala "na jazyku" len sa mi to akosi nezdalo... Tak díky... ale ešte to tám asi tak nechám... som zvedavá aj na názor iných.
    publikované: 15.09.2008 18:54:50 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Martha,
    a "meščúrik" nemôže byť? (-:
    publikované: 15.09.2008 19:00:03 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  9. Lupa... díky...
    písala som to narýchlo priamo sem, takže to "neprešlo jazykovou úpravou" :-)))

    S Tvojim názorom súhlasím...
    publikované: 15.09.2008 19:04:18 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Yoss... pozri sa čo som našla na nete k tomu... :-))))
    To bude asi podobne ako s tým slovom škatuľka... Lebo na nete píšu, že miešok je nepárový kožný vak, ktorý je zavesený v oblasti pod sponou ohanbia. :-))) A pritom sa to používa na viaceré účely, máš pravdu... To - myslím slovo miešok.
    publikované: 15.09.2008 19:07:00 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  11. Jazyková úprava môže byť,
    o tom nik nepochybuje:-))) No, niekomu môže aj chýbať:-)))
    publikované: 15.09.2008 19:09:05 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  12. marthi...
    :)) toto som myslel :)
    publikované: 15.09.2008 19:12:19 | autor: yossarian (e-mail, web, autorizovaný)
  13. meštček
    :-)
    publikované: 15.09.2008 19:13:29 | autor: theushca (e-mail, web, autorizovaný)
  14. No vidíte a už aj máme hlavnú tému...
    však v čom budeme nosiť toľko eur? Predsa v meštekoch podľa Believa! Alebo niekto v mešcoch... Jasné, že zase budú rozdiely. Niekto bude mať parádnejší meštek, iný väčší, Yoss napr. miešok a Theushca meštček, asi je z mesta... tak bude mať mestský :-)))
    publikované: 15.09.2008 19:22:38 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Miťko...
    ale dá sa to aj nalistovať v zozname a potom ťukať... čísla či čo.. :-))))
    publikované: 15.09.2008 19:24:50 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  16. eura v mesci?
    a naco? ved aj ich hodnota bude uplne ina, nez hodnota korun. noviny za euro, napoj za euro, listok na mestsku euro pade... (ceny si cuciam z prsta)... nebojte sa, tak tie mince rozhajdakate, ze prazdne mesce budete na burze za pol eura predavat. hehe
    publikované: 15.09.2008 19:36:17 | autor: lupa (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Lupa, nemýľ sa... ťažisko je predsa v kovových minciach, ktorých je tuším 9 druhov...
    a kto nebude platiť kartou, tak sa v nich bude hrabať a to sa fakt nedá v peňaženke. Jedna známa si ten mešec euromincí odvážila - ktorý používala v zahraničí - a malo to 450 gramov... si predstav, že Ti všade vydajú drobné.
    A to sa Ti ľahko povie, že noviny, nápoj atď. za euro... To by sme rýchlo všetci skrachovali. Tie ceny predsa musia odrážať skutočné. Takže vyrátaj si napr. 18-korunový lístok x euro... koľko drobákov budeš potrebovať??
    publikované: 15.09.2008 19:48:36 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  18. no martha..zachráň blog.sk
    podla mnohých jeho záchrana je žabomyším problémom..

    tak nač tu trieskať niečo,čo dá ďaleko viac námahy,ako tie bonmoty..?..

    na nič..
    publikované: 15.09.2008 20:09:04 | autor: ellie.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. martha
    tuto problematiku som riesila uz na inom diskusnom fore a ja denne operujem v librach, takze si myslim, ze do toho vidim trochu viac.
    kto si to vie zorganizovat, ten nema problem ani so slovenskymi drobnymi (videla som maniacky s buxou ako casnik plnou drobakov, ale ja osobne sa vzdy snazim vyhadzat najprv z drobnych, kde to len ide, takze mi taky problem nehrozi ani s korunami ani s librami), dokaze si to zariadit aj s eurami.
    a povedz mi, martha, naco z domu vlacis cely ten mesec? alebo to za cely den, kazdy den nazbieras a doma potom odkladas, aby si raz za cas v igelitke zaniesla do masiny, kam to vsetko nasypes a v obchode ti daju hotovost v bankovkach?
    za jeden den skratka nema normalny clovek sancu tolko jedno ci dvojcentovych minci nazbierat. no a z tych dvadsat az patdesiat centakov sa vyhadze lahucko...

    myslim, ze v tomto sa fakt nemylim. :)
    publikované: 15.09.2008 20:19:09 | autor: lupa (e-mail, web, autorizovaný)
  20. Už ste z teho Belivinka celí hotoví,
    ale dobre mu tak. Aspoň nebude stíhať:-))))
    publikované: 15.09.2008 20:47:50 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  21. Lupa, sorry... ale znelo to tak akože a prečo???
    Ja vychádzam iba z predpokladu, že ak by mi vydávali tak drobné ako doteraz a potom sa tvárili ako keby som im nedávala peniaze ale nejaké blchy, keď chcem platiť drobnými aj ja... Tú skúsenosť mala jedna známa - učiteľka ruštiny z týchto prázdnin... Tých pár eur, ktoré platíme trebárs v Hainburgu mi zatiaľ neslúži ako príklad.
    Nechcem aby to vyznelo ako panika, od toho mám fakt ďaleko, tak iba takto si všímam kto čo hovorí. A o tých meštekoch sa hovorí na serióznych fórach už od začiatku... :-))) Však to nie je trapas - to si vyžiada realita. Napr. cez leto som mala v Prahe bohovský problém rozoznať ich 10 a 20-korunové mince, nakoľko majú malinkaté číslo a sú dosť podobné.

    Takže je fajn, keď čosi prihodíš zo svojich skúseností aj Ty.
    publikované: 15.09.2008 21:06:02 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  22. Bože Ellie, zasa zveličuješ? A Ty si ho už koľkokrát zachraňovala? Snáď Ťa neuráža, že aj ja dokážem niečo k tomu napísať...
    ale po svojom. Neviem za čím sa kto ženie... Ale ja si idem pomaly ďalej ako vždy...
    publikované: 15.09.2008 21:09:08 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  23. Lasky... veď Ty si vymyslel nové slovo...
    Tvoj "meščúrik" som nenašla ani nete. Vraj či nehľadám koščúrik. A pri koščúrikovi zasa domčúrik... A viac je takých priezvisk Koščúrik ako samotných slov. :-)))
    publikované: 15.09.2008 21:14:39 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  24. no martha..tentokrat si zveličila ty..
    a ja si momentalnu náladu nechcem nechať podrbať..tak sorry..

    prejdem mlčaním...a úsmevom.:))))
    publikované: 15.09.2008 21:16:36 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  25. martha
    ano, ak sa ti cudzia mena nedostane este dobre do oka a do ruky, musis vyvijat urcitu snahu na rozlisovanie minci a casto to byva matuce. tiez som bola zaskocena, ked som dostala 200 ceskych korun len v styroch kovovych minciach...

    ten problem s eurocentami a mescami sa len ujal ako dalsia modna tema, podobne ako tu na blogu bezobsazne temy. :)
    ako ti hovorim: bezny clovek za jeden den, pri svojom beznom zivotnom style nema sancu nazbierat tolko kovakov, aby musel nosit mesec. iba ak by tie drobne zberal po zemi. ale myslim, ze to hlavne NA SLOVENSKU asi ani nehrozi.

    a co ta trapi otraveny ksicht predavaciek? to je len dalsia postkomunisticka negativna crta. v zahranici maju predavaci natrenovane ksichty a poozy, ako posobit na zakaznika prijemne, maju to v popise prace. takze ani za hrst drobnych ich nema co vyviest z rovnovahy. su to rovnako peniaze a oni su tam na urcity pocet hodin, takze im osobne ma byt jedno, ci sa spocitavanim minci budu chvilu zdrziavat. jednotucho to musia urobit a ty si zakaznik, ich pan.
    ja som dneska tiez platila drobnymi, a ked mi v pravej ruke zostali okrem inych par zvysnych este dve patpenny mince, ale v lavej som uz mala takmer odratanu sumu, a bola tam jedna desina, sikovne som to prehodila, aby som domov isla s co namensim poctom minci... a nema problema.

    ver mi, da sa to. a dokonca ma to takto bavi! mam radost z toho, ze sa zbavujem drobnych kovakov, a ked sa da, vyhadzujem sa aj z jedno az dvojpenny hned za pochodu. a moja penazenka takmer po cely cas krasne plocha a lahka, pokial to len jej material dovoli. :)
    publikované: 15.09.2008 21:22:56 | autor: lupa (e-mail, web, autorizovaný)
  26. Martha,
    z NIČoho zrazu vznikol mešec, miešok, meščúrik... A keď je z ničoho, určite je prázdny... (-: (téma bola NIČ)
    Ešteže jazyk je živý, môžeme si ho tvarovať, o dvadsať rokov bude meščúrik v slovníku... (((-:
    publikované: 15.09.2008 21:27:34 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  27. ps:
    a vies, co je moj najvacsi orgazmus pri plateni drobnymi?

    ked mam presne tolko, kolko si pyta kostrbata (rozumej nie okruhla) cena vyrobku a odchadzam bez mince, alebo s jednou librou (na sk to bola a uz len kratko bude taka desina alebo patka). :)
    a otravne ksichty slovenskych predavaciek sa ma netykaju. odmenim ich krasnym ziarivym usmevom a nech ich aj roztrhne od jehu. tak! hehe
    publikované: 15.09.2008 21:28:50 | autor: lupa (e-mail, web, autorizovaný)
  28. Lupa...
    praktické rady od Teba sú super...
    publikované: 16.09.2008 10:48:40 | autor: MB (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. O meščúriku ešte budeme počuť... :-))
    Lasky sa o to asi postará...
    publikované: 16.09.2008 18:28:46 | autor: MB (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. Lupa... ten Tvoj orgazmus som neprehliadla... :-))))
    Len som Ti nestihla viac napísať. Ale chichúňala som sa na tom parádne... a nie že sa z Teba vykľuje nejaká asistentka veľkého zvieraťa - alebo samé veľké zviera :-))) lebo ma picne...
    publikované: 16.09.2008 19:56:59 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  31. martha
    a keby sa aj vyklula, ako by ta to ovplyvnilo? :)
    publikované: 16.09.2008 21:46:34 | autor: lupa (e-mail, web, autorizovaný)
  32. No aby som Ti nemusela začať (nebodaj) vykať... :-)))
    ...
    publikované: 16.09.2008 22:02:41 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  33. no tak toho sa neboj
    nie som ani velka ani mala ryba, som lupa. tak ma tak ber. :)
    publikované: 16.09.2008 22:05:38 | autor: lupa (e-mail, web, autorizovaný)
  34. No počkaj Lupa... ale u Teba sú dve riziká...
    a/ buď si chceš na niečo či na niekoho dobre posvietiť, teda pozrieť sa detailne
    b/ alebo si všetko zveličíš... teda zväčšíš...

    tou svojou lupou...

    Ja si tie mená tak aplikujem. Napr. Otrava - otravuje a ani za to nemôže :-)))

    Tak ako je to s Tebou???
    publikované: 16.09.2008 22:20:52 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  35. ale preco rizika?
    ohrozuje niekoho, ked si na problem posvietim z detailu aj z roznych uhlov pohladu? ked si ho v rukach poobraciam a preskumam? :)

    este si zabudla na tretie riziko: koncentrovat svetlo tak, ze predmet uplne spalim na uhol. :)
    publikované: 16.09.2008 22:32:17 | autor: lupa (e-mail, web, autorizovaný)
  36. Lupa... tú tretiu alternatívu som sa snažila radšej vylúčiť :-)))
    lebo to by si mohla skúsiť iba raz... :-)
    publikované: 16.09.2008 22:40:48 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  37. ale kdeze iba raz...
    problemov na posvietenie az spalenie je habadeeeej :) a lupa je nevycerpatelny sprostredkovatel, neopotrebuje sa (moze sa len rozbit), moze koncentrovat svetlo donekonecna. teda aspon dokial to svetlo je a je ho na co koncentrovat. :)
    publikované: 16.09.2008 23:01:42 | autor: lupa (e-mail, web, autorizovaný)
  38. Dnešné reakcie asi až večer...
    Pekný deň všetkým!
    publikované: 17.09.2008 09:50:35 | autor: MB (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. :)
    dnesna moda je roznoroda a stale sa meniaca :)
    publikované: 19.05.2010 10:09:16 | autor: Liliana (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014