Martha Bielska

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Sú isté hranice... v každom z nás

... skúsme si ich nenarúšať

   Tak trochu som sa pozrela o čo ide... Vraj na blogu je nejaká "vojna". "Vojna" blogerov mi zneje dosť čudne. Za čo bojujeme? Za právo písať na blogu? Veď ho máme? Za právo na názor?  Prečo by nám ho mal niekto upierať? Kto chce rozhodovať o tom, že toto tu ideme chváliť a tamto haniť? A predstavte si, že také sa tu deje. Ale už ma to až tak netrápi. Kde sú tie časy, keď som si myslela, že je to dôležité... Ak to netrhá žily tomu, kto je schopný druhého city, názory, či dôstojnosť pošliapať, tak prečo by malo mne?

   Som jedným kolieskom z tohto stroja na sny. Som malým kamienkom v mozaike... Len neviem prečo som si spočiatku myslela, že tá mozaika by mala vytvárať jeden celok. Taký, ktorý je prijateľný už na prvý pohľad. Taký, ktorý, hoci má nespočetné množstvo farieb, odtieňov, matností či lesku, chce byť v jednom ráme. Sú rámy a rámce a majú svoje nepísané hranice, svoje okraje a krajnosti, svoju formu, svoj efekt. Kde jedno končí, iné začína. Ale sú spolu na jednom podloží. To podložie a výsledný efekt vysielania signálov do sveta majú totožné. Chcú sa podeliť s ostatnými o to svoje. Nazeranie na svet, na ľudí, na to, čo sa deje blízko či ďaleko. Chcú zaujať. Sú tu však dobrovoľne. Kto nechce, nemusí. Kto chce, odchádza, kto chce, zostáva. Kto chce, sa vráti. Kto nechce, tak nie. Je to na rozhodnutí každého z nás.

   Prečo by sme však mali niekoho - hoci nechtiac, nevedomky, podvedome, alebo možno aj vedome a chtiac - odháňať slovnými útokmi, narážkami, zosmiešňovaním, urážaním... Stačí počúvať jeden druhého. A snažiť sa pochopiť... A ak sa nechápeme, nechajme si to uležať. Veď tak krásne je na svete... a my si to tu chceme zhnusiť??? Isté hranice predsa len existujú. Sú hranice etické a hranice slušnosti. To sú však hranice v každom z nás...

P.S. Len ma, prosím, nepresviedčajte, že tu o nič nešlo...

P.S.2 Je to len malé zamyslenie v časovej tiesni... pred odchodom do práce.

 

     


O čom práve premýšľam | stály odkaz

Komentáre

  1. Takze odlozit zbrane ci ine ostre predmety
    ako su ostre slova. Ved vonku je krasne, uplne letne, mozno aj koli tomu ma vyhostili vcera zo spitala, vraj sa v takyto krasny den neoperuje :))
    P.S. Pekny den
    publikované: 07.05.2008 07:59:34 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  2. vieš martha..toto tu bolo vždy..ale..mám teraz taky pocit,že trh je presýtený..
    že pomer strán sa zmenil..a niečoho je nepomerne viac k náprotivku..

    blog zvážnel..neumerne..hráme sa na sme..a možno aj na nejaké iné važne periodika..

    alebo aj na nejaké ženské magazíny..

    ale nech..všetko tolerujem..len toto jedno,čo sa strhlo..to sa mi akosi nechce..
    publikované: 07.05.2008 08:08:10 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. .
    jeej, ako pekne si napisala ten druhy odstavec :)
    hm , jediny ramec mozaiky su tie nase hranice slusnosti ...
    publikované: 07.05.2008 11:16:57 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Marthi
    wyslúžilec mal jedno pekné poznanie . "ako málo sme pripravení viesť o otázkach, čo nás rozdeľujú, zmysluplný dialóg..." chýba nám tolerancia k názorom , ktoré sa od seba nielen diametrálne líšia ale sa od seba dokonca len trošku odlišujú . a potom to škrípe a vznikajú antagonisticky naladené skupiny osôb . možno je to už aj "ponorková nemoc" niektorých služobne starších jedincov , možno je to chtíč nepopustiť za žiadnu cenu zo svojho názoru . nech je ten problém v hocičom tak je to nakoniec len a len o kultúrnosti prejavu .
    publikované: 07.05.2008 11:45:39 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  5. neviem
    co sa u vas strhlo ale Martha sa mi trafila do noty dnes az prilis...ano hranice su v kazdom z nas...dennodenny zivot prinasa tisicky drobnych a velkych "problemov" ktore musime riesit prave tymi hranicami ...to co by sme lavou zadnou zvladli v dvadsiatke nezvladneme za zopar rokov..to nase vedomie, svedomie, charakter a temperament sa neustale posuva do "novych" rozmerov, neustale sa daco "lepi" na ten zaklad...mozno aj ta blogerska vojna je o tom.....kazdy daco vnima,citi a vyjadruje inac..napr.: dnes jeden mlady pan vyznal nepriamo lasku a obdiv.. velmi slusne , uctivo, s respektom a laskou.. zene starsej od neho..aj ked to na nej nebolo vidno bol to pre nu sok a je to clovek ktory uz v zivote daco zazil- dokazala to prejst graciozne, s usmevom , s laskou a uctou voci cloveku a kolegovi s ktorym pracuje dlhe roky...ale ten sok sa neda opisat uz len kvoli tomu ze ju pozna a vie aka je...kazdy je iny a kazdeho tvori a formuje nieco ine..a aj doba...zijeme v dobe zvlastnej tie "hranice" su zvlastne akoby bez "hranic"...
    publikované: 07.05.2008 12:05:59 | autor: jajajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. Ahoj MARTHA
    tak tentoraz som mimo o čom píšeš,..teda o nejakej vojne...ale keby si to trochu viac konkretizovala, tak by sa nad tým mohla zamyslieť,..teda aspoň si myslím,...a ešte súhlasím so SYGON,...ten druhý odstavec ...O_ô
    publikované: 07.05.2008 13:28:04 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  7. oprava:) sa mi tu prsty nejako pletu
    tak by som sa nad tým mohla zamyslieť...O_ô
    publikované: 07.05.2008 13:29:21 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Nefim
    sice o co ide ale blog je o slobode tak piste co chcete ci uz v calnkoch o komentoch
    publikované: 07.05.2008 17:04:38 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  9. zatiaľ nemám pocit, že by som
    bola netolerantná v rešpektovaní názoru iného človeka...aj keď sa snažíte všetci podčiarnuť práve tento moment tej "vojny"...budiž

    nejde ani o zmenu názoru niekoho iného človeka, nedokážem sa vyrovnať so spôsobom, formou, akým sa názor prezentuje...asi aj ja sama v týchto veciach robím chyby, no určite som monami a ostatných nepresviedčala, aby zmenili to, čo si myslia :( a je mi ľúto, že to tak všetci vidia...
    publikované: 07.05.2008 18:40:52 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  10. citam zaujimavu knihu...
    kusok z nej:
    nas svet je odrazom nasich myslienok. My sami si vytvarame svet, v ktorom zijeme, preto zan musime vziat zodpovednost. Ak sme tvorcami svojho sveta, tak ho potom mozeme aj menit. Kazdy clovek si zije vo svojom unikatnom svete, ktory si vytvara. Nenajdu sa dvaja ludia, ktorych zivotne skusenosti by sa celkom zhodovali. Dokonca aj zivot jednovajecnych dvojciat sa v niecom lisi. Kazdy z nas si od narodenia pod vplyvom rodicov, ucitelov a okoliteho prostredia konstruuje vlastnu realitu, svoj vlastny svet. Rodicia nam neraz vnucovali vlastne ponatie sveta, co je dobre a zle, co sa smie robit a co nie, V dosledku toho sme si vytvorili vlastne ponatie sveta, ktore sa v niecom podoba a v niecom odlisuje od rodicov. Medzi samotnou realitou a nasim svetom je ohromny rozdiel. Neexistuju dobre alebo zle modely sveta. Ide skor o to, do akej miery je nas model zivotaschopny a prospesny.
    P.S.: Diuska patri medzi najlepsich ludi, ktorych som mala moznost za zivota spoznat a urcite nepatri medzi tych, co ublizuju.
    publikované: 07.05.2008 19:27:28 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. Diuš...
    skôr než si všetko prečítam... Môj príspevok bol zameraný na Tvoju obhajobu...
    Ale vrátim sa postupne ku všetkým komentárom... a teda aj k Tvojmu.
    publikované: 07.05.2008 22:14:39 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Mrzí ma, že som tu nemohla byť skôr...
    ale zo zopár zachytených slov usudzujem, že nie každý vie o čo ide (ani ja nepoznám všetky detaily, ale to nebol účel) a nie každý pochopil smer mojich slov... Nechcem to detailne rozoberať. Tí čo vedia o čo ide si z toho niečo vyberú... Moja reakcia je skôr postojom k (zatiaľ) poslednému nepochopeniu a bezprostredne sa dotýka aj mňa... A keďže je teraz "moderné" namiesto komentára odpovedať celým článkom... tak činím tak aj ja... Však tiež som dnešná... :-)))
    publikované: 07.05.2008 22:20:37 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  13. som rada,
    že som mysľou, telom inde...bližšie k slnku...to sa rovnako díva na všetkých... lebo ľudia si vždy nájdu dôvod, aby neboli s niečím (niekým) spokojní.. môj ocko vravieval, že od nudy aj psy besnejú.. no nerada by som urážala, lebo som bola preč a neviem, čo sa tu udialo, preto Vás všetkým len zdravím a bavte sa virtuálne, nebojujte o život:)) ozajstný život je o niečom inom...je o sekundách, nenávratne miznúcich medzi našimi myšlienkami..neplytvajme s nimi zbytočne...
    publikované: 07.05.2008 23:11:49 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Ahoj občas sa objavujúca Viky...
    Ja vždy vysvetlím o čo ide. Ale v tomto prípade som iba pozorovateľ, nie aktér a keďže na blogu bolo zopár hodených rozbušiek a niektoré možno ešte ani nestihli vybuchnúť, tak som reagovala aj ja. Chodím sem málo, ale keď prídem, chcem byť účastná... A Viky, keďže nie každý vie o čo išlo, alebo niektorí sa tak iba tvária, tak si myslím, že trochu zovšeobecneného posolstva nikdy nezaškodí...
    publikované: 07.05.2008 23:35:36 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Believ...
    Hneď ako prvý si to vystihol... pochopil si čo som tým chcela povedať. Nie rozpitvávať, ukazovať na niekoho prstom, nie pretriasať známe či neznáme fakty... Ale len tak trochu pripomenúť, aby sme boli k sebe tolerantní a aby sa tu už "neválčilo"... Sorry, že reagujem tak neskoro. Ale stihla som to ešte dnes :-))))
    publikované: 07.05.2008 23:54:47 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Ellita...
    Blog robia blogeri a hlavne témy, ktoré prinášajú. Pomaly už niektorí ani neotvoria príspevok, kým nemá v titulku nejaký vulgarizmus alebo sexistický podtón... Tak niektoré dievčatá "nabehli" na túto vlnu. A tí, ktorí píšu príbehy... už len čakám kedy to tu bude nielen o rozpoltených osobnostiach, ale aj rozštvrtených telách... Žiaľ...
    publikované: 08.05.2008 00:01:49 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Sygon...
    díky, že kvituješ... A ak spomínam hranice slušnosti, tak je zrejmé, že nemyslím na ich obmedzenia, ale na to, ako rýchlo sa dokážu prelomiť a prehúpnuť do neslušnosti. Škoda, že namiesto tolerancie a povzbudení si musíme servírovať príučky a poučky...
    publikované: 08.05.2008 00:06:42 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  18. jajajaj ...
    Tvoj komentár ma veľmi potešil. A tiež by som si rada povzdychla (lebo aj Tvoje meno mi pripomína taký malý povzdych) jajajaj ... bodaj by viacerí takto uvažovali ako Ty.
    Aj ten príklad je milý, priam povzbudivý... :-)))
    publikované: 08.05.2008 00:36:33 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  19. Topas...
    Touto vetou si si teda moje sympatie nezískala: wyslúžilec mal jedno pekné poznanie . "ako málo sme pripravení viesť o otázkach, čo nás rozdeľujú, zmysluplný dialóg..." Lebo ja mám stále pred očami inú jeho vetu: monami, pocit hnusu vo mne len tak niečo nevyvolá, ale Tebe sa to týmto textom podarilo.. ;)" A odvtedy sa tu "válčilo". Vznikali barikády kto je na koho strane. A mrzí ma, že tá tolerancia mnohým v slovných potyčkách bola na míle vzdialená...
    publikované: 08.05.2008 11:03:29 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  20. Dererucha...
    píšem si tu (zatiaľ) sama, lebo chcem reagovať na všetky včerajšie komentáre. A nejdem (zatiaľ) ani citovať o čo išlo... Kto to nezaregistroval, aspoň má o starosť menej. A kto to vnímal inak, tak to je zasa len jeho vec. Prečítala som si dosť o tom, aby som mohla zaujať stanovisko. Kto chcel sa tam našiel. Len škoda, že niekedy ukrivdený nájde krivdu aj v týchto slovách a jeden z aktérov sa tvári, že ani netuší... Všetko nechám na nich... Ale bolo v tom aj niečo osobné. Tak preto som to napísala.
    publikované: 08.05.2008 12:24:06 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  21. dionea...
    už si si mohla všimnúť, že ak chcem niečo napísať niekomu menovite, tak ho oslovím. A na druhej strane, nepíšem len tak do vetra, bez príčiny. Pokúsila som sa iba zovšeobecniť situáciu, s ktorou som sa oboznámila na viacerých blogoch.
    Osobne by som nikomu nevstupovala tak hlboko do svedomia, ako sa to udialo na blogu. Nie sme povinné nikomu a ničím...
    Bol to zhluk náhod, v ktorých sa prelínali názory a do toho oznamované odchody blogeriek. Som presvedčená, že nebyť trápne ironizujúceho článku MA a neviem kvôli čomu robenej analýzy Sygon, tak by sa situácia až tak nevyhrotila.
    Mňa prekvapil aj postoj niektých ďalších, ktorí museli vidieť, že tlieskaním jedných sa možno ubližuje niekomu inému.

    Je sloboda slova a až tak ma netrápia nejaké žabomyšie vojny. Ale rozhodne som proti postupom, ktoré sa tu zrazu objavili, ktoré takmer hraničili (ak to trochu zveličím) so siahaním na dôstojnosť... Teda nič som nepísala s mysľou odsudzujúcou Tvoje postoje. Práve naopak.
    publikované: 08.05.2008 17:20:15 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  22. P.S. Dia...
    Vôbec nemusíš reagovať, ak nechceš. Bolo to len na dovysvetlenie mojich pohnútok k napísaniu tohto textu...
    Dúfam, že som to ešte viac nezamotala...
    publikované: 08.05.2008 17:21:45 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  23. no..martha..neviem..
    mám pocit,že objektivita u teba trošku kolíše..

    ale na mojom pocite až tak nezáleži..to mi je jasne..))
    publikované: 08.05.2008 17:37:47 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  24. Ellie, mýliš sa...
    moja objektivita nikdy nekolísala... môj pohľad je stále rovnaký... nemám totiž dôvod niekomu "zaslepene" držať stranu.
    publikované: 08.05.2008 23:08:04 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  25. Hani...
    ak cituješ, tak by si mohla (ako je dobrým zvykom) uviesť zdroj. Neutrálny výňatok z knihy sa môže "hodiť" hocikedy. Len to Tvoje P.S. dáva tušiť, že k môjmu zovšeobecnenému pohľadu ste si priradili iné persony... To je trochu zvláštne... Tak málo ma poznáš? Ja som predsa nikoho nemenovala. A ešte aj Ellie mi napíše, že moja objektivita trochu kolíše. Ale kolíše s čím? Že som sa nezúčastnila žabomyších vojen alebo hádok o nejakých .urvičkách...? Teraz zasa ja nechápem...
    publikované: 08.05.2008 23:14:28 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  26. ale nezaslepene proti niekomu vieš ist,len pre pár rán z minulosti..že?
    a vôbec..komu stranu držíš..?

    lebo Dii píšeš,že to nebolo proti nej..Tak proti komu teda?..

    či si mam odpoved domyslieť?..)))
    publikované: 09.05.2008 08:40:24 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. a radšej idem..
    to predtým neber v zlom..ja len,že máš pravo sa vyjadriť,ale nie posudzovať..

    tak,ako všetci ostatní..vrátane mna..)))
    publikované: 09.05.2008 08:44:31 | autor: ellita (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. Elllie, ja som vyššie menovala...
    o 17:20... Ale ak chceš zopakujem to:
    Bol to zhluk náhod, v ktorých sa prelínali názory a do toho oznamované odchody blogeriek. Som presvedčená, že nebyť trápne ironizujúceho článku MA a neviem kvôli čomu robenej analýzy Sygon, tak by sa situácia až tak nevyhrotila.
    Mňa prekvapil aj postoj niektých ďalších, ktorí museli vidieť, že tlieskaním jedných sa možno ubližuje niekomu inému.

    publikované: 09.05.2008 10:56:39 | autor: MB (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. P.S. Ellie
    Skratky: MA je Mon ami, to je hádam jasné. A v tomto ešte chýba spomenúť Hoga alias Wyslúžilca. O ňom som to uviedla tiež o 11:03: Lebo ja mám stále pred očami inú jeho vetu: monami, pocit hnusu vo mne len tak niečo nevyvolá, ale Tebe sa to týmto textom podarilo.. ;)" A odvtedy sa tu "válčilo". Vznikali barikády kto je na koho strane. A mrzí ma, že tá tolerancia mnohým v slovných potyčkách bola na míle vzdialená...
    publikované: 09.05.2008 10:59:16 | autor: MB (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. Tlieskať niekomu iba preto, že druhého zosmiešňuje
    ... a považovať to ešte "za hrdinstvo" to je podľa mňa neférové... Čiže náš pohľad Ellie, sa v tomto diametrálne líši.

    Ak raz budem mať dobrú náladu (a ja ju mám dosť často), tak vyberiem si niektorý z príspevkov (možno aj z Tvojich príbehov) a napíšem s podobným názvom jeho ironizujúcu podobu. Som zvedavá či budeš potom tlieskať aj mne.


    publikované: 09.05.2008 11:05:28 | autor: MB (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. jasne Martha..budem...
    a tlieskala som aj hogovi,ked založil blog Studiosso a parafrazoval nazvy člankov mojich a Čerticiných..

    a bude mi potešením,keby si to takto aj ty urobila..

    ukazala iný pohlad na vec,ktorú ja vidim takto..

    a môžeš tu urobiť hned aj zajtra..

    pretože ty vieš,že pohlad jednych oči nestačí..a ja viem,že keby ten článok napísala napríklad Vikina (čo mi nepripada realne,ale KEBY..) tak by tvoje reakcie boli uplne..ale uuuuplne iné...

    alebo sa mýlim?..??..???...
    publikované: 09.05.2008 11:42:28 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  32. Pani Silná je dobrá potvora... a ohovára kade chodí
    Pani Silná je dobrá potvora... a ohovára kade chodí
    12.03.2008 10:34
    ... povedal pán Čierny
    Kde bolo tam bolo, skôr bolo ako nebolo, žila pani Silná. Nežila však sama. Žila s ňou aj pani Silnejšia a ešte pani Prisilná. Nielen že spolu žili, ale aj pracovali. Ich pracovisko nieslo honosný názov Ústav pre veľkohubých. Pani Silná bola na čele trojspolku a vydávala verejné vyhlásenia. Také verejné vyhlásenie si však nemohla len tak vycucať z prsta, lebo by jej už nikto nikdy nič neuveril. Jedného dňa použila svoj silný hlas a obvolala všetkých silákov, mľandrákom, tulákov, pästiarov, mäsiarov i bodajúce včely. Úlisným spôsobom získala od každého jedno kratučké vyhlásenie. Potom tieto vyhlásenia dala do veľkého koša a postupne ich vyťahujúc, zosmolila jedno akože originálne verejné vyhlásenie, či skôr humorné vystúpenie.

    Na prvý pohľad bolo nové, veď nikto také vyhlásenie doteraz ešte nevydal. Pani Silná sa vôbec nečervenala na tlačovke, keď ho čítala ostatným zvedavým silákom či mľandrákom. Tí si však nevideli ani na špičku nosa, tak jej to zhltli aj s navijákom. Ale čo čert nechcel, na tlačovku sa dostavil aj kontrolór Čierny. Slušne sa prihlásil o slovo a takisto slušne vyhlásil zopár slov o tom, že pani Silná klame, je neslušná a že bude odvolaná zo svojho postu zabávačky ľudu. Nezabudol pripomenúť, že je to dobrá potvora a ohovára kade chodí...

    Pani Silná, fialová od zlosti, so svojim jasnozrivým modrým pohľadom a v žltej šiltovke, aby ju bolo dobre vidieť, sa rýchlo vzdialila. So silným rachotom zabuchla za sebou dvere a išla sa poprechádzať medzi poddajný ľud. Však niečo sa tam na ňu hádam len nalepí. Aj nálepku si môže dať na seba. Vraj plagiátor-inovátor, ohovárač-zvárač-zavárač a zalepovač očí a úst ostatným v jednej osobe. Ale nebolo jej všetko jedno. Ona to určite tak nenechá...

    P.S. Podobnosť s osobami, ktoré si toto nebodaj náhodou chtiac nechtiac prečítajú, je celkom určite čisto náhodná.

    P.S.2 Verím na náhody.
    publikované: 09.05.2008 12:15:41 | autor: pan Cierny (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. Pán Čierny, tak toto Vám nedarujem!
    Pán Čierny, tak toto Vám nedarujem!
    12.03.2008 20:30
    ... vyhlásila pani Silná
    - Pán Čierny, tak toto Vám nedarujem! - vyhlásila pani Silná a treskla mobil rovno do nákupnej tašky. Jej silný hlas začula aj kolegyňa a spolubývajúca v jednej osobe pani Silnejšia.

    - No tak to teda nieeee. Tak to pŕŕŕŕ, - vykrikovala pani Silnejšia čoraz hlasnejšie, keď sa dozvedela ako kontrolór Čierny očiernil jej kolegyňu Silnú a vyhlásil, že bude odvolaná z postu zabávačky ľudu. Rozhodla sa, že podnikne rázne kroky na očistenie či priam vybielenie mena pani Silnej. Konala rýchlo a rázne. Veď bola Silnejšia ako Silná, tak musela... Raz dva spísala petíciu na odvolanie pána Čierneho z postu kontrolóra. Tri podpisy mala isté hneď v prvom kole. Ten tretí podpis mal byť od ďalšej kolegyne a spolubývajúcej v jednej osobe pani Prisilnej.

    Tri podpisy však boli málo. Bolo treba pohnúť rozumom a ešte vziať aj rozum do hrsti. Pani Prisilná vytiahla z rukáva bombu. Teda nie celkom z rukáva a nie naozajstnú bombu, ale navrhla, že zopár podpisov môžu vyrobiť aj samé. Videla to na jednom blogu ako sa všelijaké včely, osy a hrdopýšky prevtelovali do čiernych ovcí, bielych vrán aj modrej oblohy. Na petícii pribudli teda podpisy novovytvorených bytostí s menami ako Zubatá, Rohatá, Ukrutná a Bohatá, ale aj Eštová, Medová, Efektná, Ťuknutá a Achillová.

    - Dvanásť podpisov by už mohlo presvedčiť aj generálneho riaditeľa Plyšáka,- hrdo oznámila pani Prisilná. Spustila však rehot, keď si všimla aké slová vytvorili začiatočné písmená nevídaných a neslýchaných podpisy rozdávajúcich bytostí. Nebolo však viac času na rehoty ani chichoty. Schytila zdrap papiera, teda tú petíciu, a náhlila sa na sekretariát generálneho riaditeľa pána Plyšáka. Určite nám čoskoro oznámi ako tam dopadla...
    publikované: 09.05.2008 12:16:32 | autor: pan Cierny (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. a presne toto je to,čo ja neznašam..
    zahmlievanie..zahmlievanie..zahmlievanie..

    zvlášť,ked sa tak deje z nedostatku odvahy nazvať veci pravym menom...

    ale..kričať sa chce..že pán Čierny?..:)))
    publikované: 09.05.2008 12:45:29 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  35. O chvíľu budem reagovať aj na toto...
    Ak si vytiahla pána Čierneho či pánu Silnú, tak to nie je typické... To je práve reakcia na ohováranie. Nie ohováranie niekoho - prvoplánovo - ako to urobila MA.
    publikované: 09.05.2008 21:10:16 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  36. no..pán Cierny isto nie som ja..to len tak na okraj..)))
    publikované: 09.05.2008 21:34:52 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. Prečo by si mala byť pán Čierny Ty, Ellie???
    Veď si si nevšimla, že to sú iba skopírované moje príspevky?
    Zámerne som v nich nebola adresná. Dotyčná - ak to zaregistrovala - pochopila. Tak ako som pochopila ja ju. A aby to nebolo len také hodené do vody, tak som tam dala aj čosi naviac. Pán Čierny v tom nehral žiadnu rolu...
    P.S. A pani Silná, Silnejšia či aká... si samozrejme nebola ani Ty...
    publikované: 09.05.2008 21:45:34 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  38. P.S.
    Myslela som si, že si to vytiahla Ty a chcela si mi tým niečo povedať... Ak nie, tak neviem čo tým kto chcel dokumentovať... Že humorné mi veľmi nejdú? Veď mne nejde všeličo... A komu ide všetko? :-))))
    publikované: 09.05.2008 21:47:12 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  39. nie..ja som to nebola..a tiež nechápem..
    a obavam sa,že už ani nechcem..

    nech niekto nemá pocit,že to "rozmazavam"..))))
    publikované: 09.05.2008 21:51:39 | autor: elllita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. Nechajme veci ležať... kto chce nech si zdvihne... ja už nepotrebujem...
    Veď sa hovorí, že kto mlčí ten svedčí... Niektoré mlčania teda môžu znamenať súhlas... Ale aj druhý extrém ignoráciu. Len potom nechápem, prečo nie vždy...
    publikované: 09.05.2008 21:56:31 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014